SoMe-manager - virksomhedens ansvarlig for sociale medier ⬇
BLIV RINGET OP

SoMe-manager

Lej en SoMe-manager
hos Kandidaterne

Hvad laver en SoMe-manager?

Hvis man arbejder med de social media, arbejder man med at eksponere en virksomhed, et produkt, en service, en begivenhed eller noget helt andet på sociale medier. De sociale medier, der bliver brugt mest til at lave markedsføring, er Facebook, Instagram og LinkedIn. En SoMe-manager laver opslag eller annoncer for virksomheder.

Dette kan både være for organisationen i sig selv eller for et produkt, som man ønsker markedsført. Man laver både opslagene og skriver teksten samt sørger for, at opslagene eller annoncerne kommer ud til de rigtige målgrupper og kundegrupper. Derfor kræver det stor viden om de målgrupper, man arbejder med, og på hvilke medier man bedst kan komme i kontakt med dem på og eksponere sit produkt eller sin organisation. 

SoMe-manager i en enkelt virksomhed

Hvis man er fastansat i en virksomhed til at lave SoMe, skal man have stor viden om de produkter, man arbejder med, og den virksomhed man arbejder for. Man arbejder dagligt med at lave annoncer og opslag samt måle den virkning, som markedsføringen har. Derudover arbejder man sammen med andre i markedsføringsafdelingen og til tider også ledelsen omkring at udvikle nye markedsføringskampagner. 

Man undersøger, hvem der ser opslagene, klikker på annoncerne, køber produkterne og meget andet analyserende arbejde. Hvis man arbejder med ét bestemt medie; for eksempel Facebook, specialiserer man sig i at kende mediet og alle dets funktioner, som man kan benytte til at lave de bedste opslag og annoncer.

SoMe-manager i bureau

Hvis man arbejder som SoMe-manager i et bureau, har man ofte meget kundekontakt. Man taler med virksomhederne om, hvad der er bedst at eksponere, og hvad kunden ønsker at få annonceret og reklameret med. I fællesskab udvikler man så kampagner; for eksempel i forbindelse med højtider og lignede, som jul og Black Friday, hvor der er stor konkurrence inden for annoncering og markedsføring.

Man arbejder med flere forskellige virksomheder på en gang, hvor man laver en plan over deres kommende kampagner, og løbende har man kontakt og møder med de forskellige kunder for at drøfte udviklingen og analyserne af markedsføringskampagnerne. Når man arbejder med flere virksomheder, skal man være god til at differentiere imellem dem og balancere arbejdet imellem dem.

Derudover skal man komme med nye måder at annoncere på, så alle kunderne ikke reklamerer på samme måde. Man skal være dygtig til at udpege målgrupper baseret på produkter og virksomhederne, så man sikrer, at ens kunder får det bedst mulige resultat. Jo bedre man kender danskernes indkøbsvaner, og jo bedre man er til at analysere kampagnens effekt, jo større er chancen for, at man kan lave succesfuld markedsføring på de sociale medier.

 

 

SoMe-manager

Få et uforpligtende
tilbud på en SoMe-manager

Skal vi tage en snak
om dine behov?

Vi har kendskab til forskellige brancher, og vi ved, hvem du skal sættes i kontakt med for at finde den rette kandidat.

Morten Sandvei

Salgs- og rekrutterings konsulent